Seminar

Marketingtrends 2024: Branding er tilbage i B2B

**Obs: Hvis du tilmelder dig seminaret i Aarhus, vil du blive placeret på en venteliste.

Efter et årti med performance marketing er der flere tegn på, at branding vender tilbage som central disciplin i B2B. Toneangivende internationale eksperter som Binet & Fields peger på, at marketing igen skal være langsigtet og mindre rettet mod hård her-og-nu-konvertering. Så hvordan skal du som marketingansvarlig i B2B-virksomheden inddrage branding ind i dit marketing-mix? Det dykker vi ned i på dette seminar. 

I 90’erne og 00’erne var branding det helt store buzzword i marketingfaget. Alle aktiviteter, som marketingafdelingen fandt på, blev italesat som branding. Kravene til målbarhed og effekt var lige så små, som armbevægelserne var store.

Op gennem 2010’erne kom modbølgen, hvor performance marketing skyllede ind over os i takt med, at nye discipliner som content marketing og inbound marketing fik medvind. Nu skulle alt indhold designes efter at lede vores personas hen til at konvertere og afgive deres kontaktoplysninger. Marketingafdelinger begyndte at interessere sig for dashboards med Google-data og åbningsrater, og data blev det nye sort. Og vi begyndte at tale om content offers, lead-scoring og Sales Qualified Leads.

Nu skriver vi 2024, og flere eksperter peger med opbakning i data på, at branding bør vende tilbage i B2B. Der er kommet en ny bevidsthed om, at performance marketing – trods sine mange fordele – ikke kan alt. Derfor kan virksomheder spilde værdifulde ressourcer, hvis de udelukkende har fokus på halvhjertet content og kortsigtet konvertering. Så hvor efterlader det os?

Hvad får du på seminaret?  

På dette seminar dykker vi ned i, hvorfor der er brug for branding i et effektivt marketing-mix, og vi giver eksempler på, hvordan version 2.0 af B2B-branding kan se ud. Vi ser bl.a. på:

  • Hvad har bragt branding tilbage på agendaen, og hvor kommer det til udtryk?

  • Hvad kan vi selv bruge B2B-branding til i 2024?
      
  • Hvor kan branding hjælpe os med at styrke forretningen?

  • Og hvordan kombinerer vi det bedste fra både performance marketing og branding til en helstøbt marketing-indsats?

Vi gennemgår selvfølgelig også en række eksempler fra B2B-virksomheder, som laver iøjnefaldende branding. Kom og vær med, del dine egne erfaringer med branding, eller saml inspiration til jeres egen marketingindsats.

Tid og sted: 

København: Kosmopol Fiolstræde 44, 1171 København Er afholdt

 

**Obs: Hvis du tilmelder dig seminaret i Aarhus, vil du blive placeret på en venteliste.

Aarhus: Remisen, Godsbanen, Skovgaardsgade 3, 8000 Aarhus C

Torsdag den 26. september 2024 kl. 9-11. 

Publico byder på morgenmad fra kl. 8:30, så kom gerne i god tid.

Din oplægsholder er:





thomas m 2021-modified
Thomas Mandrup
Kommunikationsrådgiver 

Tilmeld dig seminaret her:

Hvem er seminaret for?

Dette seminar er især henvendt til dig, der sidder som marketing- eller kommunikationsansvarlig i en B2B-virksomhed, og som gerne vil holde dig ajour med de nyeste tendenser i faget.

No show fee

Vi vil gerne udnytte pladserne og sikre, at så mange som muligt får mulighed for at deltage. Derfor tillader vi os at opkræve et no show fee på 500 kr., hvis du ikke dukker op og ikke har meldt afbud senest to dage inden det seminar, du er tilmeldt.

Vi har generelt stor søgning på pladserne til Publicos seminarer, og derfor er der rift om pladserne.

I nogle tilfælde vil du i løbet af et par dage få en mail fra os om, at du er kommet på venteliste, også selvom du først har fået vores automatiske bekræftelse på din tilmelding.

Hvis du kommer fra et konkurrerende bureau eller er selvstændig konsulent inden for samme fagområde som Publicos, kan du deltage mod en egenbetaling på kr. 1.900,-  

Tak for din forståelse!