Ydelsesside

Employee Advocacy på LinkedIn

Employee advocacy er måske den lidt højpandede betegnelse for strategien, hvor I som virksomhed engagerer jeres medarbejdere som ambassadører på LinkedIn og andre sociale medieplatforme. Med den rette strategi og støtte kan jeres ambassadører effektivt skære igennem LinkedIns endeløse strøm af JOBNYT-opslag og lommefilosofiske betragtninger med skarpe og værdiskabende budskaber, der øger jeres synlighed og legitimitet.

Hvad gør employee advocacy på LinkedIn?

Levende mennesker, en markant personlig stil og dyb faglig indsigt virker langt bedre på sociale medier som LinkedIn end ansigtsløse virksomhedsprofiler og generisk indhold.

Employee advocacy hjælper jer med at forvandle virksomhedens medarbejdere til skarpe ambassadører og kobler jeres tilstedeværelse på LinkedIn med de overordnede forretningsmål – større synlighed, flere kvalificerede ansøgere, nye kunder og øget salg.

Læs også: Din guide til Employee Advocacy

Hvorfor Employee Advocacy? Fordi vi stoler på andre mennesker

Typisk er vi som mennesker mere tilbøjelige til at lytte til hinanden end til organisationer.

Netop derfor er Employee advocacy-tilgangen effektiv. Enkeltpersoners opslag på sociale medier har nemlig en langt større rækkevidde, troværdighed og gennemslagskraft end en virksomheds opslag.

Ved at engagere og aktivere jeres medarbejdere på sociale medier, kan jeres virksomhed opnå en omfattende, organisk eksponering via den enkelte ambassadørs personlige netværk, der ofte dækker hundredvis af interessante kontakter.

Og det er ikke kun virksomheden, der får værdi. Med en veldrevet employee advocacy-strategi hjælper I som virksomhed jeres ambassadører med at styrke deres personlige brand og øge deres faglige stolthed og arbejdsglæde.

Læs også: Derfor er ægte employee advocacy så sjældent

Ydelsespakke: Gør medarbejderne til ambassadører

Opstartsmøde:

her gennemgår vi sammen forløbet og justerer efter jeres ønsker. Det er også her vi sammen udvælger de medarbejdere som i første omgang skal have tilbuddet om at blive uddannet til ambassadør.

Det strategiske fundament:

I samarbejde med jer opsætter Publico en relevant KPI-struktur og nulpunktsmåling.

Modul 1 - Styrk kommunikationsafdelingens LinkedIn-kompetencer:

På denne workshop arbejder vi med jeres LinkedIn-profil og strategien for jeres indhold. Agendaen fastlægges ud fra de emner, der er mest relevant for netop jer.

Modul 2 - Tænd ilden under kollegaerne:

Denne workshop er et intensivt LinkedIn-forløb for alle medarbejdere. Workshoppen tilrettelægger vi ud fra medarbejdernes LinkedIn-erfaringsniveau.

Modul 3 - Ambassadør-forløb med superbrugere:

På dette modul arbejder vi konkret med jeres udvalgte ambassadører og deres brug af LinkedIn. Vi lægger ud med et fælles kickoff, som følges op af 2 x individuel sparring med hver enkelt ambassadør. Modulet afsluttes med en fælles opsamling efter 6 måneder.

Afrunding og evaluering:

Sammen med kommunikation/marketing/HR evaluerer Publico ambassadørforløbet og jeres udbytte af indsatsen.

Samlet pris: 95.000 kr.

Hvordan går vi til opgaven?

I første omgang handler det om at skabe et solidt strategisk fundament og nogle klare rammer for indsatsen, som kan støtte ambassadørerne og gøre det nemt for dem at lave indhold.

Gennem et engagerende uddannelsesforløb klæder vi både jeres kommunikationsansvarlige og jeres udvalgte LinkedIn-ambassadører godt på til opgaven.

Vi hjælper jer med at formulere klare forretningsmæssige mål for den helt langsigtede effekt, for eksempel:

  • Fastholdelse og trivsel
  • Flere kvalificerede ansøgere
  • Nye kunder/øget salg

Vil du vide mere om employee advocacy?

luis-villasmil-2McglrBFkns-unsplash

Få succes på LinkedIn med employee advocacy

Husker du at aktivere dine medarbejdere på LinkedIn? Med employee advocacy kan du sprede dine posts og opnå mere synlighed og mere legitimitet

gg

JYSK sæsætter employee advocacy-program

JYSK er kendt for sine gode tilbud og for gode detailjobs. Til gengæld er de knap så kendte for deres spændende it-jobs. Men det skal et nyt ambassadørprogram lave om på. Læs mere om projektet her

Giv Thomas et kald, hvis du har brug for input til employee advocacy
Kontakt
Thomas Mandrup
Kontaktchef & seniorrådgiver