Få succes på LinkedIn med employee advocacy
Husker du at aktivere dine medarbejdere på LinkedIn? Med employee advocacy kan du sprede dine posts og opnå mere synlighed og mere legitimitet
Levende mennesker, en markant personlig stil og dyb faglig indsigt virker langt bedre på sociale medier som LinkedIn end ansigtsløse virksomhedsprofiler og generisk indhold.
Employee advocacy hjælper jer med at forvandle virksomhedens medarbejdere til skarpe ambassadører og kobler jeres tilstedeværelse på LinkedIn med de overordnede forretningsmål – større synlighed, flere kvalificerede ansøgere, nye kunder og øget salg.
Typisk er vi som mennesker mere tilbøjelige til at lytte til hinanden end til organisationer.
Netop derfor er Employee advocacy-tilgangen effektiv. Enkeltpersoners opslag på sociale medier har nemlig en langt større rækkevidde, troværdighed og gennemslagskraft end en virksomheds opslag.
Ved at engagere og aktivere jeres medarbejdere på sociale medier, kan jeres virksomhed opnå en omfattende, organisk eksponering via den enkelte ambassadørs personlige netværk, der ofte dækker hundredvis af interessante kontakter.
Og det er ikke kun virksomheden, der får værdi. Med en veldrevet employee advocacy-strategi hjælper I som virksomhed jeres ambassadører med at styrke deres personlige brand og øge deres faglige stolthed og arbejdsglæde.
her gennemgår vi sammen forløbet og justerer efter jeres ønsker. Det er også her vi sammen udvælger de medarbejdere som i første omgang skal have tilbuddet om at blive uddannet til ambassadør.
I samarbejde med jer opsætter Publico en relevant KPI-struktur og nulpunktsmåling.
På denne workshop arbejder vi med jeres LinkedIn-profil og strategien for jeres indhold. Agendaen fastlægges ud fra de emner, der er mest relevant for netop jer.
Denne workshop er et intensivt LinkedIn-forløb for alle medarbejdere. Workshoppen tilrettelægger vi ud fra medarbejdernes LinkedIn-erfaringsniveau.
På dette modul arbejder vi konkret med jeres udvalgte ambassadører og deres brug af LinkedIn. Vi lægger ud med et fælles kickoff, som følges op af 2 x individuel sparring med hver enkelt ambassadør. Modulet afsluttes med en fælles opsamling efter 6 måneder.
Sammen med kommunikation/marketing/HR evaluerer Publico ambassadørforløbet og jeres udbytte af indsatsen.
Samlet pris: 95.000 kr.
I første omgang handler det om at skabe et solidt strategisk fundament og nogle klare rammer for indsatsen, som kan støtte ambassadørerne og gøre det nemt for dem at lave indhold.
Gennem et engagerende uddannelsesforløb klæder vi både jeres kommunikationsansvarlige og jeres udvalgte LinkedIn-ambassadører godt på til opgaven.
Vi hjælper jer med at formulere klare forretningsmæssige mål for den helt langsigtede effekt, for eksempel:
Vil du vide mere om employee advocacy?
Husker du at aktivere dine medarbejdere på LinkedIn? Med employee advocacy kan du sprede dine posts og opnå mere synlighed og mere legitimitet
JYSK er kendt for sine gode tilbud og for gode detailjobs. Til gengæld er de knap så kendte for deres spændende it-jobs. Men det skal et nyt ambassadørprogram lave om på. Læs mere om projektet her