Louis Nielsen i medierne
Gennem kommunikationsrådgivning, events og en vedholdende, proaktiv PR-indsats har Publico hjulpet Louis Nielsen med at sætte danskernes øjensundhed og forebyggelse af øjensygdomme på mediedagsorden. Hundredvis af omtaler.
En pressemeddelelse er en artikel-lignende tekst, der følger nyhedstrekanten i sin opbygning – det vigtigste øverst, efterfulgt af nyttig baggrundsviden. Du har journalistens opmærksomhed i max to linjer. Vind eller forsvind.
Pressemeddelelsen må kun fortælle én historie, og den skal vel at mærke tale ind i noget, journalisten synes er interessant, relevant og væsentligt for hendes læsere. Og som fortælle noget nyt. Ny opfindelse, ny direktør, nyt eksportmarked eller ny strategi.
Nyt produkt? Not so much. Så skal det helst kunne kurere kræft, 3D-printe pengesedler eller fremtrylle stabilt internet i toget.
De klassiske nyhedskriterier er:
Og så er der de ”nye kriterier”:
Redaktionel omtale i earned media kan ikke købes for penge. For den har en troværdighed, intet betalt indhold kan matche. Pressemeddelelsen kan –sammen med en velvalgt distributionsindsats – udløse omtale i medier, din målgruppe læser, lytter eller ser. Det genererer kendskab, løfter image og kan i sidste ende bidrage til sorte tal på bundlinjen.
What’s not to like?
I Publico arbejder vi med opsøgende presse-opgaver fra morgen til aften og træner hele tiden den journalistiske fingerspitzengefühl og vedligeholder vores netværk blandt erhvervsjournalister.
Vi kan hjælpe med en enkeltstående historie, som skal skydes stærkt af, fordi den har særligt potentiale. Vi kan også drive jeres løbende pressearbejde med en PR-retainer (abonnement på proaktiv presse-hjælp). Eller vi kan hjælpe jer med at få det grundlæggende setup på plads med PR-strategi inkl. prioritering af mål, målepunkter, budskaber, dagsordner og medier, så I selv kan varetage eksekveringen.
Vi vil typisk begynde med at orientere os i (eller udarbejde) jeres PR-strategi og tidligere medieomtale for at kende jeres position i mediebilledet og mål med indsatsen.
Herefter vil vi undersøge, hvordan vi bedst sælger historien. Kan vi koble den til en samfundstendens? Er der en god case? En ekspert til at bakke vinklen op?
Og dernæst: Hvilket medie? Typisk angler mange B2B-virksomheder efter forsiden af Børsen – men det er få historier, der har dét lyserøde snit. Men måske er der en særlig lokal vinkel eller en branchevinkel, der tilsiger et bestemt medie? Måske har historien tilstrækkeligt potentiale til, at du kan sælge den eksklusivt til kun ét medie? Eller også er en bred udsendelse – evt. i flere forskellige versioner tilpasset forskellige medietyper – snarere the way to go?
Herefter tilbyder vi historien til de(t) udvalgte medie(r). Vi ved, hvad det kræver af vedholdenhed, fleksibilitet og dialog at opnå det fulde udbytte af historiens potentiale. Og vi ved, hvad der kan få journalisterne til at stå på – og af – en historie fra vores tid på ”den anden side af bordet.”
Endelig kan vi hjælpe dig med, hvordan du kan måle og opsamle effekten af dine presseindsatser.
Skriv, pitch og udsend pressemeddelelser, der fanger journalister og dit publikum. Det er noget af det, du kan blive klogere på i Publicos e-bog "Den Ultimative Guide til at Skrive og Udsende Pressemeddelelser".
Når du skriver pressemeddelelser, skal du ikke rode dig ud i lange salgstaler,
tekniske forklaringer eller personlige holdninger. Til gengæld skal du gøre noget så
basalt som at tale sandt, interessant, levende og troværdigt – og kun om én ting.
I e-bogen givet vi dig 5 lavpraktiske tips til at skrive bedre pressemeddelser samt en tjekliste, så du husker det hele, før du trykke "send to all media in the world".
Cases
Gennem kommunikationsrådgivning, events og en vedholdende, proaktiv PR-indsats har Publico hjulpet Louis Nielsen med at sætte danskernes øjensundhed og forebyggelse af øjensygdomme på mediedagsorden. Hundredvis af omtaler.
Cryos er verdens største sædbank. Og vi har bistået med leveret PR-strategi, medie- og budskabstræning samt pressearbejde for Cryos International – Denmark. For Cryos handler mange medie-performances om at balancere forretningsstrategiske hensyn med de følelsesmæssige og etiske dilemmaer, når man kommunikerer om at hjælpe barnløse med at få de børn, de drømmer om.