Mere end 80 procent af danskerne anser synet som den vigtigste sans. Louis Nielsen, der er Danmarks største optikerkæde, har en klar vision om at hjælpe danskerne med at bevare deres syn – det kræver viden og oplysning. Og her kommer Publico ind i billedet. Gennem kommunikationsrådgivning, events og en proaktiv PR-indsats har Publico hjulpet Louis Nielsen med at sætte danskernes øjensundhed og forebyggelse af øjensygdomme på mediedagsorden.
Mere end briller
Selvom Louis Nielsen er Danmarks førende optikerkæde, er den lokale forankring vigtig i kraft af kædens 75 butikker rundt i Danmark. Men selvom de fleste forbrugere nok forbinder optikerkæden med brillesalg, har Louis Nielsen et kraftigt øget strategisk fokus på danskernes øjensundhed og en ambition om at træde i karakter som sundhedsaktør. I den sammenhæng har Publico ageret sparringspartner og brobygger i strategiske samarbejder med bl.a. Dansk Blindesamfund og Odense Universitets Hospital.
Louis Nielsen kontaktede Publico med en målsætning om at øge kædens omtale i de danske medier. Gennem lokal og strategisk PR er det lykkes at indfri målsætningen og øge kendskabet til kæden generelt samt at positionere optikerkæden som en sundhedsaktør.
I alt, hvad vi laver for Louis Nielsen, sørger vi selvfølgelig for, at optikerkædens værdier og kernebudskaber træder frem og bliver synlige, som sker i et tæt og effektivt samarbejde med virksomhedens PR- og kommunikationsafdeling.