Alle kender den. Alle bruger den. Og hver dag logger flere millioner brugere på den. Danskernes fælles digitale postkasse: e-Boks.

 

e-Boks udgør en vigtig del af den samfundskritiske it-infrastruktur og har en vigtig funktion som sammenbinding mellem borgere, virksomheder og myndigheder. Men virksomheden er faktisk en privatejet aktør, der skal synliggøre sine aktiviteter og sælge sine ydelser på markedsvilkår til offentlige og private kunder. Derfor prioriterer e-Boks en aktiv kommunikation til en bred gruppe af interessenter.

Publicos relation til e-Boks bygger på et mangeårigt samarbejde, der går tilbage til 2016. Som strategisk og eksekverende samarbejdspartner, har vi hjulpet med alt fra content-produktion og strategisk rådgivning til presse og inbound marketing med HubSpot.


Content marketing og årsmagasin

Publico har bl.a. bidraget til produktion af artikler med løbende nyheds- og tendensstof og kundecases, som indgår i e-Boks’ løbende kommunikation til eksisterende og potentielle kunder. Vi dykker ned i spændende emner indenfor digitalisering, services og datasikkerhed, og vi hjælper med at profilere nye strategiske samarbejder. Indholdet udgives på e-Boks' nyhedsside og distribueres bl.a. via nyhedsbreve og LinkedIn. 

I flere år har vi været med til at skrive indhold til e-Boks’ årsmagasin, hvor vi gennem en række portrætartikler har givet ordet til e-Boks’ kunder, førende eksterne eksperter eller interne nøglemedarbejdere. Årsmagasinet er udkommet både digitalt og på tryk og bruges som et slags visitkort til eksisterende og potentielle kunder.

Fast PR-partner

Publico er fast pr-partner, når e-Boks’ historier skal ud i de danske medier. Vores strategiske PR-indsatser indbefatter blandt andet produktion og indsalg af pressemeddelelser, der bidrager til e-Boks’ positionering som troværdig platform og leverandør af digital post. Nyhederne pitches til både erhvervsmedier, it-fagmedier og lokale og regionale medier, når det er relevant.

HubSpot-partnerskab til international leadgenerering

e-Boks står stærkt i Danmark, men orienterer i stigende grad forretningen mod det internationale marked, hvor mange lande ønsker at lære af de unikke danske erfaringer med sikker digital post. For at eksekvere på visionen om en øget internationalisering og skabe tæt sammenhæng mellem marketing- og salgsindsatsen, valgte e-Boks i 2019 at implementere en HubSpot CRM-løsning med Publico som partner. 

Med et integreret CRM-system, som både salg og marketing bruger, har vi lagt et sammenbindende digitalt værktøj oven på content marketing-indsatsen og skabt fundamentet for international lead-generering. I forbindelse med HubSpot-implementeringen har Publico hjulpet med teknisk opsætning, planlægning af content, support og uddannelse af salgs- og marketingteamet.

Kontakt Thomas Mandrup, hvis du ønsker yderligere information om casen.
Kontakt
Thomas Mandrup
Kontaktchef & seniorrådgiver