Hent vores gratis workbook
Vi har lavet en workbook, der hjælper dig med dit thought leadership-arbejde. Du skal sådan set "bare" udnytte din viden og fylde indholdsideer i den. producere. Udgive. Evaluere. Og gentage. Hent workbook'en nedenfor.
Aktuelle emner på både branche- og samfundsniveau inviterer ofte til, at erhvervspersoner med relevant viden byder sig til med holdninger og faglige indspark – ikke blot på virksomhedens egne kanaler, men i lige så høj grad dér, hvor dit publikum søger viden og inspiration. I erhvervsmedierne eller på din personlige LinkedIn-profil, eksempelvis.
Formålet med thought leadership er at opbygge kendskab, troværdighed og tillid til din person eller din virksomhed, der giver dig et afgørende forspring, når potentielle kunder skal vælge ny leverandør eller samarbejdspartner. Og hvem ved? Måske er det dig, der bliver ringet op og inviteret til at deltage i den næste fagdebat eller bidrage med en udtalelse til den næste højaktuelle artikel i et erhvervsmedie som Børsen eller Computerworld.
Særligt B2B-virksomheder, der kan noget vigtigt, som er svært at forklare, kan profitere af en position som thought leader. Ved hjælp af værktøjer fra content marketing kan I styrke både jeres kendskab og relationerne til jeres stakeholders. Thought leadership kan endda også bidrage til lead-generering i jeres forretning.
Læs også: 5 grunde til, at du skaber B2B-leads med thought leadership
Og du behøver ikke være hverken McKinsey eller IBM for at blive thought leader inden for jeres branche eller niche. Vi kender mange danske B2B-virksomheder med under 100 medarbejdere, som er thought leaders inden for deres kerneområde - både inden for byggeri, finans, it og meget andet.
Ifølge Edelman og deres ”B2B Thought Leadership Impact Study” svarer 42 procent ud af de mere end 3.000 adspurgte B2B-virksomheder, at de er villige til at betale højere priser hos virksomheder, der laver thought leadership-indhold.
Thought leadership handler om at positionere dig selv og din virksomhed som meningsdanner inden for jeres branche eller niche. Som nogen, der tør mene og stå for – og ved – noget. Og som ultimativt set kan blive en kilde, som medier eller andre eksterne går til, når der skal findes en faglige kilde til at udtale sig om et emne.
For at blive thought leader kræver det, at du tør dele ud af dine holdninger, hvis du vil fange dit publikums opmærksomhed. Samtidig skal du bakke din viden op med lødige argumenter og have modet til at overraske, underholde og udfordre.
Så hvad har du, din chef eller jeres fagekspert på hjerte? Er der aktuelle temaer i jeres branche eller i erhvervslivet generelt, som I kan sige noget modigt og meningsdannende om? Det er der garanteret – og ellers skal vi nok hjælpe med at finde dem.
Vi har sammensat en pakke med indhold fra vores ydelseskatalog, der er skræddersyet til at hjælpe dig stilsikkert i gang med thought leadership-indsatsen. Den indeholder:
Vi dykker ned i relevant materiale, der gør os klogere på dig og din organisation. Det inkluderer blandt andet jeres website, company page på LinkedIn, virksomhedens forretningsstrategi, presseomtale samt image- og konkurrentanalyse. På den måde får vi indsigt i jeres position i markedet og de emner, der knytter sig til jer og den branche, I er en del af.
På en workshop med udvalgte nøglemedarbejdere præsenterer vi indsigterne fra vores gennemførte analyse. Vi tester vores foreløbige hypoteser og faciliterer en række arbejdsøvelser, der hjælper jer med at foretage en række strategiske til- og fravalg i forhold til talspersoner, temaer, formater og kanaler.
Efter workshoppen sammenholder vi resultaterne i analysen med konklusionerne på workshoppen og udvikler en indholdsplan. Planen bliver din og virksomhedens køreplan, der udstikker retningen for, hvornår I skal udkomme – med hvilket indhold – på hvilke kanaler.
Artikel, indlæg, kronik, perspektiv, præsentation eller kommentar. Kært barn skifter navn fra kanal til kanal, og vi hjælper med at finslibe, formulere og forfatte jeres budskaber, så de egner sig til det rette indholdsformat. I denne pakke får du fem artikler, der inkluderer brief, interview med inputgiver, tekstforfatning, korrektur og godkendelse. Vi gør os i øvrigt umage for at ramme både din og virksomhedens stil og tone, så I kan se jer selv som afsendere af indholdet.
Der er ingen grund til at bruge krudt og kroner på at forfatte en række meningsdannende artikler, hvis ingen læser og interagerer med indholdet. For at vække målgruppens interesse på de sociale medier leverer vi to SoMe-opslag til hver artikel/blog-indlæg (10 i alt), der gør thought leadership-indsatsen til en plug’n’play-oplevelse – for dig.
Samlet pris: 95.000 kr.
Det kan umiddelbart lyde lidt konsulent-kunstigt at søge hjælp til at formulere din mening og positionere dig som thought leader. Men det er vigtigt at pointere, at vores rolle udelukkende er at være facilitator, sparringspartner og pennefører. Meningen, holdningen eller synspunktet skal komme fra dig eller den kollega, I vælger at bringe i spil.
Når vi snakker thought leadership, er vi heldigvis på hjemmebane. Næsten halvdelen af konsulenterne i Publico har en journalistisk baggrund med skrivefærdighederne i orden. Det giver os et solidt afsæt til at hjælpe dig, når du skal udkomme – uanset om du begynder fra scratch, eller du blot mangler tid og hænder til at varetage skrivearbejdet.
Workbook + blogindlæg
Vi har lavet en workbook, der hjælper dig med dit thought leadership-arbejde. Du skal sådan set "bare" udnytte din viden og fylde indholdsideer i den. producere. Udgive. Evaluere. Og gentage. Hent workbook'en nedenfor.
Har du indsigt i, hvordan ny teknologi som kunstig intelligens, cloud computing og IoT kommer til at forandre vores hverdag? Så har du glimrende forudsætninger for at positionere dig som en troværdig autoritet inden for dit felt.