Brancheside
Kære energisektor. I er øverst på samfundsagendaen. Hvad vil I bruge taletiden på?
Med velproducerede film og tekster kan I begejstre, overraske og informere jeres publikum. Publico har bred erfaring med film- og indholdsproduktion for virksomheder i energiforsyningssektoren – til lands, til vands og i luften.
Det kræver branchekendskab, kloge hoveder og et skarpt blik for helheden at producere indhold om energi- og forsyningssektoren og dens leverandører.
Hos Publico har vi løst en lang række marketing-, kommunikations- og brandingopgaver for både førende vindmølleproducenter, komponentleverandører og forsyningsselskaber.
Vores filmteam har specialiseret sig i film om især grønne energiformer. Vi leverer alt fra store branding- og produktfilm til animationsfilm, CEO-interviews og interne film om sikkerhed. Vi har blandt andet fulgt opsætningen af nogle af verdens største landvindmøller, som er stillet op på testcentre i Danmark.
Resultatet er visuelle fortællinger, som folder jeres styrker og kompetencer ud – hvad enten målgruppen er kunder, potentielle kunder, medarbejdere eller aktionærer.
Filmoptagelse onshore og offshore
I filmproduktioner for vores kunder arbejder vi både onshore og offshore. Vi har egen dronepilot og dronetyper, der egner sig til optagelse af indendørs produktionsmiljøer samt udendørs installationer.
Desuden er vi GWO-certificeret i sikkerhed, så vi kan levere helikopteroptagelser til vands – eller optage på offshore-platforme.
Siemens Gamesa Renewable Energy
Vi har samarbejdet med Siemens Gamesa i mere end 10 år. Vi har været fast leverandør på alt fra brandfilm, CEO-film, casefilm, employer branding-film, produktfilm, eventfilm, messefilm, kampagnefilm og sikkerhedsfilm.
Dronefilm
Droneskud er enestående til at få et perspektiv oppefra, og det giver en wauw-effekt at se tingene fra en ny vinkel. Med Siemens Gamesa er vi ofte oppe i højderne. Det kan være, vi filmer, når vindmøller serviceres offshore eller onshore - eller når en ny vinge skal fragtes fra fabrik til opstilling.
Fra første idé til sidste justering
Publicos team tæller manuskriptforfattere, tilrettelæggere, producere, fotografer og klippere. Det betyder, at vi professionelt varetager hele filmprocessen – fra første brief til sidste justering af farve og lyd:
Præproduktion: Vi udvikler en skarp idé ud fra det indledende møde og leverer både manuskript og storyboard. Desuden kan vi stå for booking af alle aftaler og koordinering af optagelserne. Vi er fleksible og vant til, at optagedage kan ændre sig alt efter vind, vejr og et projekts fremdrift.
Produktion: Vores fotografer har stor erfaring i at bevæge sig rundt på både direktørgange og i produktionsmiljøer. Når vi er på et site, har vi altid sikkerheden for øje – og vi er vant til at vente halve og hele dage i al slags vejr, så vi får de helt rigtige øjeblikke med i filmen.
Postproduktion: Vi redigerer materialet sammen til stærke visuelle fortællinger, der matcher storyboardet og filmens formål. Vi lægger omhu i alt fra speak og lydeffekter til sidste finpudsning og farvejustering af den færdige film. Vi kan levere filmene i alle ønskede formater – herunder til opslag, stories og annoncer på jeres sociale medier.
Kommunikationsstrategi, webtekster eller employer branding?
Har I brug for en tydeligere retning i jeres kommunikationsstrategi eller en stærkere employer branding, så I kan tiltrække de rigtige medarbejdere? Så løser vi også gerne det. Vi har for eksempel stået for kommunikationsstrategi og udrulning til DIN Forsyning, employer branding-koncept for EWII eller intern kommunikation via live-streaming i DNV. Til KK Wind har vi blandt andet leveret webtekster og facilitering af interne strategidage.
Employer branding-strategi og film for EWII
EWII kom til os med et ønske om at styrke deres synlighed hos potentielle medarbejdere.
Vi dykkede ned i EWIIs kultur og indsamlede data gennem både interne og eksterne interviews, fokusgruppe og strategiworkshop.
Resultatet blev én samlet employer branding-strategi med blandt andet anbefalinger til indsatser, en ny Employer Value Proposition (EVP) samt fire konkrete kandidat-personaer, der kan aktiveres i rekrutteringsindsatser. Alt sammen med det formål at løfte EWIIs employer branding og positionere EWII som arbejdsplads - for på den måde at imødekomme behovet for arbejdskraft på både den korte og lange bane.
Udvalgte kunder:
-
Siemens Gamesa
-
KK Wind Solutions
-
Vestas
-
Polytech
-
EWII
-
DNV