Webinaroptagelse
Marketing i turbulens
Marketing og kommunikation er ofte blandt de første ofre, når krisen kradser. Når pipeline skrumper, og salgsteamet tyer til iskold kanvas blandt LinkedIn-profiler i tredje og fjerde led, er det fristende at nedprioritere marketing og redde så meget af bundlinjen som muligt.
Men er det nu klogt?
Forskningen fra tidligere kriser er ret entydig. Nedprioritering af marketing er som at tisse i bukserne på en kold vinterdag. Det varmer (frigør midler her og nu), men det bliver super-ubehageligt på lidt længere sigt. Ifølge empirien har en reduktion i marketing-spend faktisk en negativ effekt på markedsandele, omsætning og overskudsgrad – både under og efter en lavkonjunktur.
På dette webinar kan du høre Publicos bestyrelsesformand Henrik Jensen give et indblik i, hvad den akademiske forskning siger om marketing i turbulente tider og svare på spørgsmål som:
• Hvordan virker marketing i en lavkonjunktur?
• Hvorfor er der bedre ROI på marketing-investeringer i lavkonjunktur?
• Hvad kan vi lære fra tidligere kriser?
• Hvad er det optimale mix mellem branding og ’lower funnel’ marketing?
• Hvilke strategiske muligheder ser vi for kloge B2B-virksomheder?
Desuden vil Publicos direktør Uffe Lyngaae supplere med Publicos perspektiv på, hvilke kommunikations- og marketingtaktikker, der giver mening i den aktuelle lavkonjunktur.
Dine oplægsholdere er:
|
|
Uffe Lyngaae |
Henrik Jensen |
Hvis du er lidt marketing-nørdet, kan du også give den gas her
Læs artiklen ”Krise-adfærd: Kunderne kigger mere, men køber mindre”
Læs artiklen ”B2B-virksomheder bør holde foden på marketing-speederen igennem krisen”