Blog

Persona-tool: Har du styr på dine målgrupper?

HubSpot har udviklet et intuitivt værktøj til udvikling og visualisering af målgruppe-personas. Det er især relevant, hvis du arbejder med content marketing i en B2B-virksomhed.

Har du egentlig styr på din virksomheds idealkunder?
Hvem de er? Hvilken branche de arbejder i? Hvad deres rolle/funktion er? Hvad deres pain points er?

Hvis dit svar er nej, njet, no, nain, njah, mjeh, mjoh, fisk, WTF? eller noget andet i den dur, så må du have svært ved at udvikle effektivt indhold til din virksomheds content marketing-maskine. Det er selvfølgelig heller ikke sikkert, det er relevant for jer. Hvad skal I gøre med alle pengene? Og hvad med den negative indlånsrente og så videre?

Spøg til side. Hvis du allerede er i gang med content marketing, men gerne vil være skarpere i din målgruppe-definition, skal du tjekke HubSpots Buyer Persona Tool. Det er en nem måde at komme i gang med personas, som efter min mening er en piv-vigtig ingrediens i effektiv content marketing.

Læs mere om, hvor du udarbejder B2B-personas.

Skærmbillede 2021-03-19 140157

Hvis du er en noob til hele personas-metoden og gerne vil have en ordentlig introduktion til den, så har HubSpot da også lige lavet en pædagogisk guide til buyer personas.

Skærmbillede 2021-03-19 140637

Du kan også få det hele (næsten) lige så lækkert, på dansk, her på stedet: