No Zebra kom til os, fordi de ønskede en tydeligere differentiering blandt de digitale bureauer i Danmark. I et marked hvor der er mange udbydere med lignende ydelser, var der behov for at finde en ny brand-position og et stærkere afsæt for kommunikationen til markedet 

 

Udviklingen af den nye brand-platform skete ud fra en kort og effektiv positioneringsproces. Publico lavede først en koncentreret analyse af både den interne og eksterne brand-opfattelse. Herefter gennemførte vi en workshop med virksomhedens ledelsesteam, som gav os fundamentet for at udarbejde en brand-guide, som beskriver payoff, position, værditilbud og fem budskabsmæssige kerne-drivere i positioneringen. Brand-guiden indeholder også retningslinjer for No Zebras tone-of-voice med konkrete eksempler på eksekvering – og en bonustekst, som forklarer navnet No Zebra og betydningen af den pote, der indgår i virksomhedens logo.


Ny brand-platform – moving digital performance

No Zebras tidligere positionering tog udgangspunkt i virksomhedens ydelser inden for henholdsvis udvikling, UX og digital markedsføring. Med den nye position blev perspektivet vendt om, så vi i stedet for at kigge indefra og ud fokuserede på den kommercielle værdi, som No Zebra skaber for deres kunder. Her blev det centrale omdrejningspunkt virksomhedens styrkeposition inden for e-handel til både B2B og B2C. Positioneringen understreger, at No Zebra skaber mærkbar og målbar vækst hos deres kunder.

Elementerne fra brand-guiden er implementeret stort set 1:1 på No Zebras website, hvor både position, det overordnede værditilbud, de forskellige drivere og bonusteksten indgår. Resultatet er blevet en langt klarere profil for No Zebras digitale forretning.

Yderligere inspiration:

Kontakt Thomas Mandrup, hvis du ønsker yderligere information om casen.
Kontakt
Thomas Mandrup
Kontaktchef & seniorrådgiver