Siden Hydra-Grene købte Specma i 2016, har de været Nordens førende hydraulikvirksomhed. Internt var de to virksomheder juridisk lagt sammen, men eksternt var de kendt som to selvstændige brands. For at styrke markedspositionen blev de to brands i 2020 samlet under navnet HydraSpecma – med en ny, fælles brandstrategi, fortælling og visuel identitet.
International rebranding: Fra to brands til ét
Publico hjalp HydraSpecma med at sikre en ‘smooth’ overgang fra to brands til ét – lige fra analysefasen og konceptudviklingen af HydraSpecma-brandet til lanceringen.
Forud for brandingstrategien og den nye kernefortælling var det essentielt at få det gode fundament på plads. Derfor stod Publico for analysearbejde, kortlægning af interne og eksterne interessenter samt workshops og interviews med kunder og medarbejdere.
Publico producerede et hav af materialer til intern brug såsom FAQ, faktaark, informationsmails, video og goodiebox til medarbejdere. Vi producerede også content til eksternt brug i form af explainer-film, nyhedsbreve og SoMe-opslag samt stod for det samlede pressearbejde for Norden.
Den omfattende indsats sikrede den ønskede emotionelle tryghed og skabte øget værdi hos medarbejdere, kunder og leverandører.