Ringkøbing-Skjern Kommune er i rivende udvikling. Og med mere end 4.000 medarbejdere er der et væld af gode historier at fortælle om (arbejds)livet i kommunen. Men historierne skal deles, hvis de skal hjælpe med at opbygge et stærkt employer brand. Ringkøbing-Skjern Kommune kontaktede Publico, fordi de ønskede at få historierne ud at leve ved at bringe medarbejderne mere i spil. 

 

Med andre ord: Ringkøbing-Skjern Kommune ville gerne i gang med Employee Advocacy-disciplinen, hvor medarbejdere engageres som ambassadører på LinkedIn og andre sociale kanaler. De ønskede at bringe medarbejdernes egne kanaler mere i spil ved at motivere og engagere dem til at dele de gode historier – for derigennem at styrke kommunens employer brand.

Sådan har Publico løst opgaven

Publico tilrettelagde derfor et skræddersyet EA-forløb med mellemledere og nøglemedarbejdere i kommunen. Forløbet varede 6 måneder og bestod af en fælles workshop, individuelle sparring-sessions og -opfølgninger med de nyudklækkede ambassadører.

Vi kickstartede forløbet på en LinkedIn-workshop, der havde til formål at klæde medarbejderne på til at blive kommunens ambassadører. Workshoppen bestod blandt andet af en introduktion til LinkedIn som kanal, hjælp til at komme i gang samt tips og tricks til at skrive gode opslag. Formålet var at give medarbejderne klare rammer for indsatsen og samtidig hjælpe dem til at spotte og dele historier og perspektiver fra deres arbejdsliv.

I månederne efter workshoppen blev ambassadørerne tilbudt to individuelle sparrings-sessions med Publicos rådgivere. Her kunne de få hjælp til specifikke udfordringer, idéudvikling, sparring på konkrete opslag eller tips til opbygning af netværk.

Resultater

Det skræddersyede EA-forløb har ført til, at Ringkøbing-Skjern Kommune i dag har en række engagerede ambassadører. Jævnligt deler ambassadørerne værdifulde historier, som tilsammen styrker fortællingen om kommunen som arbejdsplads.

Cristina Hedegaard Kildevang, koordinator i IT og Digitalisering i Ringkøbing-Skjern Kommune, beskriver forløbet således:

Publico har hjulpet os gennem et skræddersyet EA-forløb hen over sommeren og efteråret 2024. Gennem fælles workshops og individuelle sparringssessions har vi fået kompetent undervisning i, hvordan vi kan bringe vores personlige LinkedIn-profiler i spil. Nogle medarbejdere var aktive på LinkedIn allerede før forløbet, mens andre var nybegyndere. Der har været plads til alle, og vi har følt os i trygge og gode hænder hele vejen igennem.

Om resultatet siger hun: Her på den anden side af forløbet med Publico, kan vi se, at de medarbejdere, som har deltaget i forløbet, i højere grad er blevet til ambassadører, der profilerer vores kommune og det, vi står for som arbejdsplads.

Kontakt Kathrine Graugaard, hvis du ønsker yderligere information om casen.
Kontakt
Kathrine Graugaard
Kommunikationsrådgiver & partner