Med sine praktiske gulvløsninger har Timberman specialiseret sig i at levere træ-, vinyl- og korkgulve, der passer til nutidens livsstil og behov. Timberman tog kontakt til Publico, og det har udviklet sig til en styrket brandposition, et fast samarbejde og en god relation.
På tærsklen til 2024 kom Timberman til Publico med et ønske om hjælp til en produktkampagne. Under analysearbejdet med kampagnen så vi dog et generelt behov for at blive skarpere på, hvordan Timberman differentierer sig fra konkurrenter i et red ocean-marked som gulvbranchen. Det blev startskuddet til det stærke samarbejde, vi har i dag.
Fra kampagnetilbud til fast samarbejde
Sideløbende med kampagneindsatsen samlede vi ledelse og nøglepersoner på en strategiworkshop, hvor vi gennem forskellige øvelser og diskussioner undersøgte Timbermans unikke styrker og kernebudskaber. Ikke kun for virksomhedens tre gulv-brands, men for forretningen som helhed.
Efter workshoppen sammenfattede og behandlede vi samtlige input, indtil vi stod med en gennemarbejdet brand-differentiering og kernefortælling, der fremhæver Timberman som en gulvvirksomhed med blik for hverdagens travlheder. Det indebar også en struktur for Timbermans tre gulv-brands, der inkluderede separate kommunikationsstrategier med fokus på de enkelte mål, nøgletemaer og målepunkter for hvert brand.
Succesfuld eksekvering
Siden workshoppen har Publico eksekveret en lang række kommunikationsopgaver for Timberman, og vores indsats har resulteret i øget synlighed og engagement for virksomheden. For eksempel har vi ansvaret for indholdsproduktion, opsætning og afrapportering på Timbermans sociale medier. Virksomhedens følgerskare på Instagram er vokset markant, og vi har igangsat en Pinterest-indsats, der i skrivende stund har mere end 240.000 visninger om måneden.
Foruden sociale medier assisterer Publico med andre strategiske discipliner som pressehåndtering og opbygning af kendskab på det svenske marked. Fælles for alle indsatserne er, at de har virksomhedens værditilbud og kernebudskaber som strategisk fyrtårn.
— Som en mindre virksomhed er det vigtigt, at vi har gode samarbejdspartnere, som forstår os og den branche vi er en del af. Derfor føltes det helt rigtigt, da Publico kom til os med et oplæg på en kampagne, som gav os nye vinkler samtidig med at den viste at de havde forstået essensen af Timberman. Vi har oplevet stor faglighed, som har gjort at vores daglige arbejde er blevet lettere på flere områder. Publico har hjulpet os med at finde vores kerne og det som gør os unikke, siger Heidi Hansen, Marketingansvarlig hos Timberman A/S