HYCON er en dansk producent af håndholdt hydraulisk elværktøj, som distribuerer sine produkter globalt via forhandlere og distributører på de enkelte markeder. Kunderne befinder sig i nicheindustrier som nedbrydning, renovering, betonskæring, undervandsarbejde m.m., hvor kravene til holdbarhed er ekstremt høje.
HYCON kom til Publico med et ønske om at få formuleret en tydeligere kernefortælling som afsæt for en styrket marketingindsats. Opgaven blev at koge essensen af forretningen ned til én tekst, som hele organisationen kunne læne sig op ad - en samlet fortælling, som kunne danne grobund for et fælles afsæt for virksomhedens strategi og kommunikation til markedet.
Sådan har Publico løst opgaven
Publico indledte processen med en analysefase, der bestod af både interne og eksterne interviews, blandt andet med HYCONs sælgere og forhandlere i forskellige dele af verden – fra UK over Mellemøsten til USA.
Inputtet fra analysen blev afsæt for en strategiworkshop med ledelsen. Efterfølgende formulerede vi pay-off’et ”Tougher Than the Rest” (med reference til et kendt rock-nummer) og en udfoldet kernefortælling, som i dag bliver benyttet på virksomhedens hjemmeside, i brochurer og internt. Leverancen omfattede også et katalog med anbefalinger til valg af kanaler og materialer for bedst at nå de valgte segmenter i markedet.
Eksekvering
Efter kernefortællingsprocessen har Publico assisteret med udformningen af en række konkrete marketingmaterialer og en bred vifte af content.