Blog
Skabelon til krisekommunikation

Krisekommunikation er en svær disciplin. Ikke desto mindre er det en disciplin, som din virksomhed bør mestre. Vi har lavet en quick-guide, som du kan hive frem, når krisen rammer.
When the shit hits the fan... Er din virksomhed rustet til en krisesag?
** Har du brug for akut hjælp til en konkret krisesag? Kontakt Thomas Mandrup på mobil 2715 7092 eller thomas.mandrup@publico.dk **
Hvert år oplever et stort antal danske virksomheder og organisationer at blive ufrivilligt midtpunkt i en krisesag.
Nogle kriser opstår ud fra værdibaserede emner som #metoo, andre på baggrund af mere klassiske hændelser som finansielle svigt, skader på mennesker eller miljø, uacceptable forhold hos leverandører eller diskrimination.
Moderaterne, Plesner og Copenhagen Pride er blot nogle af de organisationer, der har stået med kriser tæt inde på livet i de senere år.
Fælles for kriserne er, at de kan koste dyrt på omdømme og troværdighed – og i værste fald kan de true indtjeningen og forretningsgrundlaget. De er enhver ledelses og de kommunikationsansvarliges mareridt, og de kræver hurtig og præcis håndtering.
Alligevel er det overraskende få virksomheder, der har forberedt sig i fredstid og lagt planer for, hvordan en mulig krise skal håndteres. Hvis du kunne tænke dig at lære om håndtering af kriser, kan du hente Publicos quick-guide til krisehåndtering.
Læs mere om, hvordan vi hjælper kunder med krisekommunikation her.
Læs også: Hvorfor ender gode virksomheder med dårlig krisekommunikation?
Quick-guide til krisekommunikation
Er din virksomhed rustet til at håndtere en krisesag? Hent skabelonen, der gør din håndtering af kriser og shitstorms nemmere.