Ydelse
Employer branding -
grundpakke
Skab fundamentet for at tiltrække ønskekandidaterne
Bøvler I med rekruttering? For få (kvalificerede) ansøgninger? Bestemte profiler, der er svære at få?
Her er en hemmelighed: Hvis I vil lykkes med rekruttering, skal I opbygge et stærkt employer brand. For evnen til at tiltrække talent stiger med kendskabet til din organisation som en attraktiv arbejdsplads.
Derfor har vi udviklet en grundpakke til dig, der gerne vil skabe et stærkt afsæt for, hvad I skal slå på, hvordan og hvor – for at tiltrække jeres ønskekandidater.
Med grundpakken får I:
Analytisk fundament
Et solidt afsæt for jeres arbejde med employer branding fremadrettet – baseret på både interne og eksterne data.
En samlende EVP
En fælles fortælling om jer som arbejdsplads (Employer Value Proposition – også kaldet EVP), der bidrager til intern sammenhængskraft og positionerer jer positivt blandt de kandidater, I ønsker at tiltrække.
Strategiske anbefalinger
Et katalog med idéer til – og prioritering af – understøttende kommunikationsaktiviteter, der eksekverer jeres position og EVP.
Pakken indeholder:
- Opstartsmøde: Vi gennemgår sammen opgaven, justerer efter jeres ønsker og sætter langsigtede mål og KPI’er for indsatsen.
- Desk- og markedsresearch: Vi dykker ned i relevante interne analyser og strategiske dokumenter samt jeres nuværende EB-indsatser
- Intern survey: Spørgeskemaundersøgelse til alle nuværende medarbejdere inkl. udvikling af spørgeramme, opsætning og distribution
- Interne interviews: Kvalitative interviews med 9 nuværende medarbejdere – fx et mix af profiler, I har svært ved at tiltrække, og rekrutterende ledere – inkl. spørgeramme, korrektur og afvikling.
- Eksterne kandidatinterviews: Kvalitative interviews med 9 repræsentanter for de profiler, I har svært ved at tiltrække – inkl. spørgeramme, korrektur og afvikling (rekrutteres i samarbejde med jer)
- Workshop med repræsentanter fra HR/marketing/kommunikation og ledelse, hvor vi samler indsigterne og indkredser beslutninger
- Employer branding-rapport, inkl. idékatalog: Vi bearbejder interne og eksterne data som afsæt for anbefalinger til strategiske indsatser og kanalvalg til eksekvering af ny EVP. Rapporten leveres i PowerPoint-format og præsenteres på Teams.
- EVP (Employer Value Proposition) Med udgangspunkt i analysen udarbejder Publico en samlende EVP (grundfortællingen om jeres arbejdsplads). Inkl. korrektur og justeringer.
I alt (fra): 149.000,- ex moms.
Fakta
Hvorfor er employer branding vigtigt?
Behovet for et skarpt employer brand er større, end det har været længe. Dygtig arbejdskraft hænger ikke på træerne, og derfor er der god grund til at kigge indad og undersøge, hvad der skal til for at blive en attraktiv arbejdsplads for potentielle ansøgere, og beholde de dygtige medarbejdere, der arbejder i jeres virksomhed.
Udvalgte cases

Fra employer branding-strategi til eksekvering
Horsens Kommune er en kommune i vækst. Derfor er der behov for endnu flere uddannede pædagoger og social- og sundhedsassistenter, der kan løfte den vigtige opgave med at sikre høj kvalitet i dagtilbud, hjemmepleje og på plejehjem. Derfor hjalp Publico Horsens Kommune i efteråret 2024 med at styrke deres employer bran og tiltrække endnu flere dygtige pædagoger og social- og sundhedsassistenter.

Employer branding-strategi for Region Midtjylland
Mangel på kvalificeret arbejdskraft og konkurrence fra den private sektor er blandt de udfordringer, offentlige organisationer som Region Midtjylland kæmper imod, når det kommer til tiltrækning og tilknytning af medarbejdere. Publico har hjulpet regionen med at styrke sin employer branding, så flere kompetente kandidater har lyst til at tage del i det vigtige arbejde, Region Midtjylland gør.