Ydelsesside
Employer branding-netværk
Uanset om du arbejder i en kommunikations-, marketing- eller HR-afdeling, skal du blot kunne sætte flueben ved at arbejde med din organisations employer branding i praksis for at 'kvalificere' dig til at være deltager i Publicos employer branding-netværk. Formålet med netværket er at understøtte vidensdeling og netværk blandt kommunikations- og HR-professionelle fra videnstærke organisationer.
Hvorfor?
Der er ild i jobmarkedet og rift om kandidaterne som aldrig før. Offentlig, privat, stor som lille og på tværs af branche oplever virksomheder og organisationer, at det er svært at tiltrække – og fastholde – kvalificerede kolleger. Employer branding står derfor højere på agendaen end nogensinde før.
Med EB-netværket vil vi understøtte vidensdeling blandt kommunikations-professionelle fra videnstærke organisationer, som vil dele erfaringer og en masse praktiske eksempler fra deres arbejde med den strategiske disciplin.
Deltagelse i netværket skal give deltagerne konkret viden, ideer og inspiration til at forbedre deres organisations employer branding-indsats. På netværksmøderne vil vi komme omkring emner som:
- Employer branding-strategi
- Employer Value Proposition (EVP)
- Employee Advocacy
- Personas
- Employer branding-film
- Karrieresider
Deltagelsen give også deltagerne nogle nye ‘peers’ (måske endda professionelle venskaber) at sparre med om egne eller fælles udfordringer imellem møder.
Hvad og hvordan?
- Netværket mødes fire gange om året til et møde af ca. 3 timers varighed, typisk fra kl. 9-12. Mødestedet er hos Publico i Aarhus C.
- Formatet på netværket er en kombination af inspirationsoplæg fra eksterne/interne oplægsholdere og god tid til sparring om forskellige faglige temaer.
- Medlemmerne kommer især fra videnstærke organisationer i det øst- og midtjyske. P.t. tæller medlemskredsen kloge employer branding-praktikere fra bl.a. følgende organisationer: Beumer Group, Energinet, InCommoditites, RSM, Dahl Advokater, Flyvevåbnet, Forsvaret, Kamstrup, Stibo Systems og Velas.
- Oplægsholderne kan både være eksterne eksperter og interne medlemmer fra gruppen, som leverer inspirationsoplæg.
- Sparrings-seancerne tager fx afsæt i korte oplæg fra netværksdeltagere, som ønsker sparring fra gruppen på en konkret problemstilling.
- Foruden inspirationsoplæg og sparrings-seancer kører vi med en ‘rundt om bordet’ hver gang, sådan at alle kommer på banen, mens vi lærer hinanden – og hinandens organisationer – bedre at kende.
- Publico stiller med en professionel netværksleder, som bruger tid på at planlægge, koordinere, sparre, invitere, reminde, honorere (eksterne) oplægsholdere, udsende materiale og generelt servicere deltagerne efter bedste evne.
- Netværkslederens rolle vil primært være at facilitere en god proces og få alle medlemmer på banen. Han bidrager med egen viden og erfaringer, når det giver mening. Som udgangspunkt er rollen mere at facilitere gode samtaler mellem deltagerne end selv at have ordet.
Det praktiske
- Netværksleder: Uffe Lyngaae, Direktør, Publico Kommunikation
- Deltagerantal: Vi er 15 medlemmer i netværket, men åbne for op til en håndfuld flere. Nok til kritisk masse og forskellige perspektiver, men samtidig få nok til, at man lærer hinanden at kende og ikke drukner i mængden.
- Mødedatoer i sæson 2024-2025:
- Fredag den 27. september kl. 9.00-12.00.
- Torsdag den 28. november kl. 9.00-12.00
- Torsdag den 6. februar kl. 9.00-12.00
- Torsdag den 22. maj kl. 9.00-12.00
- Mødested (som udgangspunkt): Hos Publico, Balticagade 7, 8000 Aarhus C
- Forplejning: Vand, kaffe, snacks og (for dem, som har lyst) frokost-sandwich kl. 12.00-12.30.
- Pris: 8.000 kr. per år ekskl. moms per deltager (faktureres forud ved tilmelding).