Ydelsesside
Workshop: Styr på de vigtigste AI-værktøjer i kommunikationsafdelingen
Er I nysgerrige på, hvordan kunstig intelligens kan revolutionere jeres organisations kommunikationsarbejde? Vil I lære de bedste AI-værktøjer til kommunikation at kende, og få inspiration fra virksomheder, der allerede har integreret AI i deres daglige arbejde? Publicos AI-workshop giver jer både teoretisk indsigt, inspiration og praktiske værktøjer til at forstå og bruge AI i arbejdet som kommunikatør.
Hvorfor?
Vi, der arbejder med kommunikation, bliver næppe skiftet ud med robotter næste år. Men det er svært at komme uden om, at generativ AI sandsynligvis bliver den største game changer, vi kommer til at se på vores felt i de kommende år. Det kommer til at revolutionere den måde, vi går til alt fra strategi og idégenerering til tekstproduktion. Så hvordan får vi gjort kunstig intelligens til et aktiv i, og ikke en trussel mod, kommunikationsarbejdet?
Hvad?
I gang med AI i kommunikationsafdelingen er en halvdags-workshop (4 timer), der henvender sig til kommunikationsteams, som vil ruste sig til en fremtid, hvor værktøjer baseret på kunstig intelligens er en medspiller og ikke en modstander.
På workshoppen introducerer vi nogle af de mest populære værktøjer til AI og diskuterer, hvordan AI-løsninger som ChatGPT kan booste kommunikationsindsatsen, fx ved at:
- Generere idéer og strategiinput til kampagner
- Foreslå kanalvalg og formater
- Producere (basis-)tekst til forskellige formål
- Redigere eksisterende tekst om til nye formater, fx skrive SoMe-opslag ud fra en artikel
Vi ser på, hvordan I konkret kan komme i gang med arbejdet, og vi laver forskellige øvelser i at skrive gode prompts, som giver det ønskede output til lige præcis jeres praktiske kommunikationsvirkelighed.
Vi gennemgår også de mest udbredte værktøjer til billedproduktion, for eksempel Midjourney, Dall-E 3 og Adobe Firefly, og vurderer deres styrker og svagheder.
Vi kigger på eksempler fra andre organisationer, som bruger AI-værktøjer i deres kommunikation.
Vi diskuterer etik, faldgruber og risici ved AI, herunder om man bør deklarere, at der er brugt kunstig intelligens i produktionen af tekst og billeder.
Det endelige program for workshoppen fastlægges i samarbejde med din virksomhed, sådan at indholdet matcher jeres situation og behov i kommunikationsteamet.
Hvordan?
Workshoppen kan gennemføres hos jer eller på Publicos kontor i Aarhus. Der skal være adgang til projektor eller skærm, og deltagerne bør medbringe egen pc til øvelser.
Vi fokuserer på AI til kommunikation, og derfor er denne workshop primært egnet til kommunikationsteams. Der kræves ingen forhåndskendskab til kunstig intelligens eller AI-værktøjer for at deltage.
Nogle af øvelserne vil handle om features, der er en del af ChatGPT Plus (altså betalingsløsningen). Det er altså en fordel for deltagerne at have adgang, men det ikke er en forudsætning for at deltage.
Pris for 4 timers workshop: 25.000 kr. (ex. moms og transport)