Skabelon

K-strategi for ikke-kommercielle organisationer

Kommunikationsstrategi for ikke-kommercielle organisationer: Saml din strategi på ét ark 

OBS: Denne udgave af strategi-skabelonen er særlig velegnet til ikke-kommercielle organisationer, såsom medlemsorganisationer, interesseorganisationer, kommuner, offentlige myndigheder eller lignende. Hvis du hellere vil ha’ den version af strategi-skabelonen, som er målrettet kommercielle virksomheder, kan du finde den her.

 

Din afdeling har brugt fire måneder, en workshop på et konferencehotel med 90’er-indretning og et utal af arbejdsmøder med skriblerier på post-its. Og nu er kommunikationsstrategien endelig på plads.

Og så skal den ud at leve i organisationen.

Så melder hverdagen sig. Og der skal laves SoMe-opslag om jeres nye kontoråbning, videoer med kontorchefen og alt det andet. Og så ryger den fine strategi-PowerPoint ned i nederste skuffe – og bliver der.

På denne side tilbyder vi dig intet mindre end en kur mod nederste skuffe – i form af en gratis skabelon i Excel-format, der kan rumme din kommunikationsstrategi i et enkelt og overskueligt format, som giver overblik over mål, aktiviteter og fremdrift. Og endda er nem at arbejde med i hverdagen.

Med skabelonen omsætter du k-strategien til en overskuelig one-pager, som er lige til at hænge op i afdelingen. Du indtaster de målgrupper, mål og aktiviteter, som du er kommet frem til i din strategiproces, og du udvælger konkrete målepunkter, som skal være pejlemærker for, om målet er nået.

 Udklip-K-strategi-ikke kommerciel

Skabelonen er forudfyldt med et fiktivt eksempel fra en medlemsorganisation, som du kan hente inspiration fra. Gem skabelonen i et nyt navn og slet eksemplet, når du har kigget det igennem. Så er du klar til at få din kommunikationsstrategi ud og leve.

Du skal bare udfylde formularen, så kvitterer vi med skabelonen.

 

Hent skabelonen til K-strategi på ét ark