Webinaroptagelse

Kommunikationsmåling for begyndere

På dette webinar får du et solidt fundament for at arbejde mere (struktureret) med at måle og evaluere på din kommunikationsindsats.

Kommunikationsbranchen er notorisk kendt som krydsfeltet mellem varm luft, tomme løfter og pseudoarbejde i rigelige mængder. Fordommene er hårde. Men lidt sande. For vi kommunikatører er håbløse til at måle og dokumentere effekten af vores arbejde.

Føler du dig ramt? Godt. Så kan dette webinar nemlig være startkablerne, der sætter strøm til dine livløse ambitioner om at måle på din virksomheds kommunikationsindsats. Med teoretisk viden og inspiration fra den virkelige verden får du et solidt udgangspunkt for at arbejde med mål for din kommunikation.

Gode mål er fundamentet

Velvalgte og skarpe mål er forudsætningen for, at du kan måle og evaluere dit arbejde. Uanset om dine aktiviteter er fysiske events, digital distribution, presseindsatser eller noget helt fjerde. Derfor skærer vi helt ind til benet og fokuserer på den vigtige, men svære disciplin: Definering af kommunikationsmål. Det lyder simpelt, men er det sjældent.

Webinaret er for dig, der bliver lang i spyttet, når din chef spørger ind til værdien af dit content. Dig, der synes måling virker uoverskueligt. Og ikke mindst dig, der har prøvet at sætte mål, som aldrig kom videre end dit Word-dokument eller whiteboardet i mødelokalet.

Til gengæld er webinaret ikke så oplagt for dig, der ugentligt arbejder systematisk med mål, KPI’er og evaluering (men du er selvfølgelig velkommen til at få bekræftet din store ekspertise 😉).

På webinaret får du svar på:

  • hvorfor det er så forbandet vigtigt at arbejde med kommunikationsmål
  • hvorfor det er så forbandet svært at definere kommunikationsmål
  • hvordan du arbejder systematisk med målsætninger på seks niveauer
  • hvordan du sikrer sammenhæng mellem organisationsmål og kommunikationsmål 
  • hvordan du kommer i gang med måling uden et millionbudget
  • hvilke konkrete værktøjer og metoder, du kan bruge i morgen.

Varighed: 40 minutter

 

 

Dine oplægsholdere er:


Kristian



 

Signe_sundbæk_ahler-1

 

Kristian Østerby
Kommunikationsrådgiver

Signe Ahler
Digital konsulent 

Udfyld for at hente webinaroptagelsen