Skabelon
Roadmap og tjekliste til opkøbs- og fusions-kommunikation
Her får du et roadmap og en tjekliste for fusionskommunikation, der visualiserer hele processen og giver overblik over de forskellige faser og opgaver. Vi håber, at du kan bruge den som et godt udgangspunkt, hvis du selv skal i gang med at kommunikere om et opkøb eller en fusion.
Fusioner og opkøb er vigtige for dynamikken i erhvervslivet. Et strategisk opkøb kan være adgangsbilletten til nye markeder, en saltvandsindsprøjtning til produktudviklingen eller brændstoffet til det ryk, der overhaler konkurrenterne indenom.
Men det er langtfra sikkert, at potentialet kan indfries. Faktisk viser flere undersøgelser, at mellem 70 og 90 procent af alle fusioner aldrig bliver en succes. Et opkøb er en styrkeprøve i forandringsledelse, og især kommunikationen er afgørende for succesen
Med vores roadmap og tjekliste får du en oversigt over de kommunikationsaktiviteter – strategiske såvel som eksekverende – der ideelt set bør indgå i forløbet omkring opkøb og fusioner, herunder også:
- Roadmap for integration af opkøbt brand
- Tjekliste for integration af opkøbt brand
- Mulige kontaktpunkter for det eksisterende brand
Du udfylder blot formularen, så kvitterer vi med roadmap og tjekliste, som du kan bruge med det samme.
Er du ikke helt nået til et salg endnu, men vil du arbejde med dit brand med henblik på en dag at sælge, kan du læse mere om brand-positionering og fusion samt blive klogere på den proces.