Rapport

Employer branding i rådgiverbrancherne 2025

I denne rapport kan du læse resultatet af DI Rådgiverne og Publicos undersøgelse af employer branding-modenheden blandt rådgivervirksomheder.

Vi har undersøgt rådgivervirksomheders strategiske og praktiske tilgang til employer branding-arbejdet, og vi håber, at rapporten kan give dig ny viden og inspiration til at forbedre din virksomheds egen indsats, så I kan stå stærkere i konkurrencen om de dygtigste kandidater på markedet.

I rapporten kan du blandt andet læse om:

  • Hvordan virksomheder på tværs af rådgiverbrancher og virksomhedsstørrelser gør i dag

  • Hvor modne rådgivervirksomheder er i forhold til at få det fulde udbytte ud af deres employer branding-indsatser

  • Hvad I som virksomhed kan gøre for at styrke jeres indsats yderligere.

Og der er grund til at spidse ører – også selvom, du tænker, at I ikke har aktuelle udfordringer med employer branding. Det viser sig nemlig, at 46 % af danske medarbejdere er åbne over for at skifte job, hvis et godt tilbud præsenterer sig (tal fra Kandidatanalysen 2024, Konsulenthuset Ballisager). Hvis ikke, det er et tegn til at arbejde med employer branding, så ved vi ikke, hvad er.

Fem hovedindsigter fra rapporten:

  • Strategi gør en stor forskel

  • Mangel på klar organisering svækker indsatsen

  • Lavt kendskab til virksomhederne som arbejdsplads er den største udfordring

  • Data – og meget af det – skaber indsigt og effekt

  • Kanalstrategi: Høj konkurrence på LinkedIn

I rapporten kan du dykke dybere ned i de fem hovedindsigter, og blive klogere på, hvordan I kan forbedre jeres employer branding-indsats.

Udfyld formularen, modtag rapporten – og så er du klar til at gå i gang.

Udfyld dine oplysninger og få adgang til rapporten