Publico-bloggen – om inbound og content marketing, PR og blandet guf

2021 har været endnu et (selv)fedt år i Publico

Skrevet af Uffe Lyngaae | 13 december 2021

Det lyder ikke pænt, når man selv siger det. Men det gør vi altså: Vi har haft et godt 2021 i Publico. Rekordresultat, 20-års jubilæum og nye forretningsmæssige venskaber. What's not to like?

I Publico har vi haft et sjovt og travlt 2021 med fremgang på alle fronter. Det kan måske lyde som kandiseret jule-selvfedme, men den er god nok.

Vi er nemlig privilegeret med en sund kundeportefølje af videnstærke virksomheder med pandemi-robuste forretningsmodeller. Det gælder for vores kunder i byggebranchen, hvor det største problem i 2021 har været at skaffe varer nok til at honorere ordrebogen.

Det gælder i it-branchen, hvor der er travlt med at accelerere Danmarks digitalisering. Det gælder i finanssektoren, hvor der konkurreres om kunder og medarbejdere på et bagtæppe af negative renter og stadig tungere compliance-processer. I den kommunale sektor har der været fokus på at levere kernevelfærd uden at snuble i corona-restriktioner eller kommunalvalg.



Det ville være løgn at påstå, at vi hos Publico har mødt væsentlig modgang i 2021. Rekord på toplinjen. Rekord på bundlinjen. Seks nye kolleger og mange nye kunder. Vi har haft medvind. Punktum. Vores mest markante highlight var nok vores 20-års jubilæum, som vi fejrede sammen med kunder, samarbejdspartnere og venner af huset i november. Tak til alle jer, som deltog.'


Et andet højdepunkt var udvidelsen af vores ejerkreds. Uffe Lyngaae har solgt 30 procent af Publico til ledelsesteam-kollegerne Thomas Wilhelmsen, Liv Soelberg Andersen og Thomas Mandrup. Hermed tror vi selv på, at vi står endnu stærkere rustet til at imødegå udfordringer og fortsætte vækstrejsen, uden at det går ud over arbejdsglæden.

Thomas Mandrup (tv), Liv Soelberg Andersen, Uffe Lyngaae og Thomas Wilhelmsen udgør den nye ejerkreds i Publico.