Har du egentlig styr på din virksomheds idealkunder?
Hvem de er? Hvilken branche de arbejder i? Hvad deres rolle/funktion er? Hvad deres pain points er?
Hvis dit svar er nej, njet, no, nain, njah, mjeh, mjoh, fisk, WTF? eller noget andet i den dur, så må du have svært ved at udvikle effektivt indhold til din virksomheds content marketing-maskine. Det er selvfølgelig heller ikke sikkert, det er relevant for jer. Hvad skal I gøre med alle pengene? Og hvad med den negative indlånsrente og så videre?
Spøg til side. Hvis du allerede er i gang med content marketing, men gerne vil være skarpere i din målgruppe-definition, skal du tjekke HubSpots Buyer Persona Tool. Det er en nem måde at komme i gang med personas, som efter min mening er en piv-vigtig ingrediens i effektiv content marketing.
Læs mere om, hvor du udarbejder B2B-personas.
Hvis du er en noob til hele personas-metoden og gerne vil have en ordentlig introduktion til den, så har HubSpot da også lige lavet en pædagogisk guide til buyer personas.
Du kan også få det hele (næsten) lige så lækkert, på dansk, her på stedet: