Publico-bloggen – om inbound og content marketing, PR og blandet guf

Skabelon til krisekommunikation

Skrevet af Thomas Mandrup | 24 oktober 2018

Krisekommunikation er en svær disciplin. Ikke desto mindre er det en disciplin, som din virksomhed bør mestre. Vi har lavet en quick-guide, som du kan hive frem, når krisen rammer.

When the shit hits the fan... Er din virksomhed rustet til en krisesag?

Hvert år oplever et stort antal danske virksomheder og organisationer at blive ufrivilligt midtpunkt i en krisesag. 

Nogle kriser opstår ud fra reaktioner på sociale medier, andre på baggrund af mere klassiske hændelser som finansielle svigt, uacceptable forhold hos leverandører eller diskrimination.

Danske Bank og ATEA er blot nogle af de virksomheder, der har stået med kriser tæt inde på livet i de senere år.

Fælles for kriserne er, at de kan koste dyrt på omdømme og troværdighed – og i værste fald kan de true indtjeningen og forretningsgrundlaget. De er enhver ledelses og de kommunikationsansvarliges mareridt, og de kræver hurtig og præcis håndtering.

Alligevel er det overraskende få virksomheder, der har forberedt sig i fredstid og lagt planer for, hvordan en mulig krise skal håndteres. Hvis du kunne tænke dig at lære om håndtering af kriser, kan du hente Publicos skabelon til krisehåndtering.