Kender du typen? Altså ikke semi-kendissen, der bliver afsløret af sin unikke samling af antikke neglesakse eller kærlighed til jazz og Børge Mogensen. Jeg snakker om den type, der dag efter dag popper op i dit LinkedIn-feed med en ny omgang tankevækkende lokkemad som du bare må klikke på.
Der er efterhånden mange, der har kastet sig over thought leadership i jagten på positiv opmærksomhed, der giver både respekt, anerkendelse og en solid markedsfordel. Det er også en god ide, for der er efterhånden en del forskning, der bakker op om thought leadership som en effektiv strategi i kampen om kunderne og de indbringende opgaver.
For eksempel har veludført thought leadership fået 3 ud af 4 beslutningstagere til at søge mere information om et produkt eller en service, som de ellers ikke ville have overvejet, ifølge Thought Leadership impact report 2024 fra Edelman og LinkedIn.
Hvis du selv gerne vil i gang med – eller blive skarpere til – thought leadership, så er der flere forskellige tilgange at vælge imellem. I bogen ”The Visible Expert” har Hinge Marketing identificeret fem karakteristiske thought leadership-typer på baggrund af en analyse af 130 førende amerikanske thought leaders.
Hvis du bare vil vide mere om de fem typer, kan du se dem her:
Hvilken type er mest dig? Uanset hvilken tilgang du foretrækker, så er det sjældent det mest afgørende. I stedet handler det om at komme i gang, finde din helt egen stemme og begynde at dele ud af din viden.
Herunder finder du Publicos Thought Leadership Workbook, der kan hjælpe dig godt i gang.