Det siger sig selv, at når der på verdensplan bliver sendt 2,4 millioner e-mails hvert sekund – ja, så kan de ikke alle sammen være værdige til at komme i litteraturkanonen. Og de fleste af os ville nok have mere end svært ved at nævne en mindeværdig e-mail fra en gennemsnitlig arbejdsdag.
Nærpension er datterselskab af AP Pension, og – skal vi skynde os at sige – en af Publico Kommunikations gode kunder, så vi er i kategorien ”Ananas i egen juice” her.
Nærpension har groft sagt én opgave: At hjælpe pengeinstitutterne med at sælge forsikringer og pensionsordninger til privat- og erhvervskunder. Men i mange pengeinstitutter er salg af forsikringer og pensioner stadigvæk en ny disciplin, mens rådgiverne straks er mere på hjemmebane, når det handler om indlån og udlån. For at ændre det billede målretter nærpension sin kommunikation efter at gøre det enkelt og overskueligt at sælge forsikringer og pensionsordninger.
Et godt eksempel er nærpensions nyhedsbrev, der altid rummer tips og tricks, som rådgiverne kan bruge direkte i deres samtaler med pengeinstituttets kunder.
Men nærpension stiller også skræddersyede kampagner til rådighed, som pengeinstitutterne eksempelvis kan bruge til at sælge forsikringer til børnefamilier.
Nærpension ved, at hvis rådgiverne i pengeinstitutterne skal føle sig trygge ved at sælge forsikringer og pensionsordninger, kræver det løbende inspiration og enkle tips og tricks, der afmystificerer området.
Aros Business Academy (ABA) tilbyder kurser og videreuddannelse af medarbejdere.
I stedet for at bruge e-mails til at reklamere for de enkelte kurser, vælger ABA i stedet at lade artikler med tips og tricks til jobsøgning og karrieren være omdrejningspunktet for e-mail marketing-strategien.
ABAs mest læste blogindlæg giver en god fornemmelse af stilen, og hvad der virker:
ABA skiller sig ud ved at følge en strategi, der skræddersyr indholdet til modtagerne. Det vil sige, at indholdet skal hjælpe medarbejdere, der føler behov for at komme videre i karrieren – enten ved et decideret jobskifte eller ved at få nye kompetencer.
Formuepleje er en veletableret dansk kapitalforvalter, der arbejder på at få formuerne fra over 11.000 investorer til at yngle.
Formuepleje udgiver både sit eget magasin, stiller et videnscenter til rådighed samt udsender nyhedsbreve om bevægelserne på finansmarkederne. Særligt ved hjælp af sidstnævnte deler Formuepleje ud af sin viden til både eksisterende og fremtidige investorer. Nyhedsbrevet rummer korte og velskrevne analyser af aktuelle begivenheder på finansmarkederne.
Formuepleje laver Content Marketing, når de deler ud af deres viden og ekspertise på en lang række platforme. Det er en smart strategi, fordi selvom investeringen måske ikke med det samme giver afkast i form af nye investorer hos Formuepleje, så sås der frø og opbygges kendskab hos en lang række potentielle kunder.
En god e-mail marketing-indsats bør ikke være forbeholdt de få. Der er masser af potentiale og muligheder forbundet med det gode nyhedsbrev.
Vil du vide mere om e-mail marketing og hvorfor du skal prioritere det i din virksomhed, så hent e-bogen herunder.