I 2022 henvendte Pleo sig til Publico med et ønske om hjælp til personamålrettet content. Pleo havde indtil da primært kommunikeret til startup-virksomheder, men som et led i en større udviklingsplan stod de med et ønske om at øge deres fokus på målrettet kommunikation til SMV- og enterprise-virksomheder.
Løsningen blev en række personamålrettede og velproducerede artikler, der både havde til formål at tiltrække og engagere målgruppen, og som samtidig harmonerede med deres målgruppes forskellige stadier af kunderejsen.
Udover de persona-målrettede artikler har vi også hjulpet Pleo med at producere en række SEO-artikler, der aktivt bidrager til Pleos organiske placering på Google.
Publicos samarbejde med Pleo er et godt eksempel på, hvordan man som virksomhed kan skræddersy sit content og indtænke SEO i produktionen, så det bliver fundet og foretrukket af de rette målgrupper – på det rigtige sted i købsrejsen – og via de rette kanaler.
Yderligere inspiration: