"Et omfattende analysearbejde, et klart og målrettet fokus i alt fra politiske prioriteringer til kommunikation. Med en ambitiøs bosætningsstrategi og et mål om at vokse til 25.000 borgere i 2025 har Odder Kommune formået at vende en sørgelig bosætningshistorik til en succeshistorie."
Sådan indledes en artikel hos Landistrikternes Fællesråd, hvor Odder Kommune fremhæves som et godt eksempel på en lille kommune, der er lykkedes med at tiltrække borgere fra en stor kommune (Aarhus). I artiklen siger Borgmester Uffe Jensen (V) bl.a. følgende om indsatsen, der er udviklet i samarbejde med Publico:
"Vi har blandt andet brugt sociale medier som Facebook og Instagram meget. Vi målrettede bannerreklamer primært til personer i Aarhus 30-39 år, altså nogle som kunne tænkes at ville skifte lejligheden ud med et hus og lidt jord under neglene. Det er en af de ting, vi er lykkedes rigtig godt med. Faktisk har vi i 2017 fået 726 borgere alene fra Aarhus Kommune. Samtidig fravalgte vi, at det var borgmesteren, som skulle fortælle en masse om Odder. Derfor har vi opfordret alle i kommunen til at dele vores opslag på Facebook om bosætning, og det er der mange, der har gjort. Det er den bedste anbefaling, man overhovedet kan få, når en borger deler til sit netværk. Vi etablerede også et korps af frivillige Odder-ambassadører, som ville være med til at markedsføre Odder og fortælle om ikke bare Odder by, men også om, hvordan det er at bo i vores oplandsbyer. For udover at trække folk til Odder by har vi haft et stort fokus på at trække folk til oplandsbyerne. Vi har også inddraget vores lokale ejendomsmæglere i vores bosætningsindsats, og det har også virket godt."
Videoen nedenfor med borgmester Uffe Jensen er fra 2014, hvor vi netop havde fået godkendt bosætningsstrategien; inkl. sloganet "Odder Kommune er ret OK".