MyResearch har netop offentliggjort den årlige image-analyse af Danmarks 20 største kommunikationsbureauer. Publico er nr. 1 på både 'God til at skabe resultater' og 'forståelse for digital kommunikation'.
Om analysen
- MyImage Kommunikation belyser for 2. år i træk beslutningstageres syn på de største kommunikationsbureauer i Danmark. Data blev indsamlet online i uge 18-19 i 2023.
- Målgruppen er personer i virksomheder med 20+ ansatte, der har indflydelse på valg af kommunikationsbureauer og køb af kommunikationsydelser som f.eks. strategi, analyse, public affairs, ledelsesrådgivning og kampagner.
- I 2023 har 740 beslutningstagere deltaget, hvilket er 20 pct. flere end sidste år.
- Undersøgelsen afdækker kendskab, image, præference og tilfredshed.
- Der er målt på følgende 20 bureauer: Bright (Ny), Bro, Friday, Geelmuyden Kiese, Grace Public Affairs, Help PR & Kommunikation, Holm Kommunikation, King Street, Kompas Kommunikation, Lead Agency, Morsing, Operate, Primetime, Publicity, Publico, Radius, RelationsPeople, Rud Pedersen, Schultz J & Goll (Ny) og Ulveman & Børsting.
- Nye imageudsagn: Faglig dygtig (#1 valgkriterie), Attraktive priser/vilkår (#2 valgkriterie), Troværdig (#3 valgkriterie), Høj kvalitet (#6 valgkriterie)
Årets stærkeste brand - Brand Power Index (placering sidste år)
1. Kompas Kommunikation (3)
2. Ulveman & Børsting (1)
3. Radius (2)
Årets højdespringere – Ændring i Brand Power Index i pct.
1. Primetime
2. Geelmuyden Kiese
3. Lead Agency
Mest tilfredse kunder*
1. Morsing
2. Bright
3. Geelmuyden Kiese
Nr. 1 på image-udsagnene (Kender bureauerne indgående, godt eller lidt til)
- Faglig dygtig: Geelmuyden Kiese
- Attraktive priser/vilkår: Primetime
- Troværdig: Radius
- God til at skabe resultater: Publico
- God forretningsforståelse: Publicity
- Høj kvalitet: Bro
- God forståelse for digital kommunikation: Publico
- Strategisk stærk: Ulveman & Børsting
- God forståelse af politikere og organisationer: Rud Pedersen
* Mht. kundetilfredshed tillader vi os at have størst tillid til den halvårlige undersøgelse, vi selv gennemfører i maj og november med de kunder, vi aktuelt samarbejder med. Selvom vi bestemt ikke ville have været for fine til at prale med det, hvis vi også havde toppet den kategori 😉 (i 2022 var vi faktisk 'næstbedst på kundetilfredshed' i MyResearch-undersøgelsen).