Selvom Louis Nielsen er Danmarks førende optikerkæde, er den lokale forankring vigtig i kraft af kædens 75 butikker rundt i Danmark. Men selvom de fleste forbrugere nok forbinder optikerkæden med brillesalg, har Louis Nielsen et kraftigt øget strategisk fokus på danskernes øjensundhed og en ambition om at træde i karakter som sundhedsaktør. I den sammenhæng har Publico ageret sparringspartner og brobygger i strategiske samarbejder med bl.a. Dansk Blindesamfund og Odense Universitets Hospital.
Louis Nielsen kontaktede Publico med en målsætning om at øge kædens omtale i de danske medier. Gennem lokal og strategisk PR er det lykkes at indfri målsætningen og øge kendskabet til kæden generelt samt at positionere optikerkæden som en sundhedsaktør.
I alt, hvad vi laver for Louis Nielsen, sørger vi selvfølgelig for, at optikerkædens værdier og kernebudskaber træder frem og bliver synlige, som sker i et tæt og effektivt samarbejde med virksomhedens PR- og kommunikationsafdeling.