Nyt om kommunikation & marketing fra Publico
Se i browser
Newsletter_Top(x2)

Glædelig onsdag morgen til dig! ☕


Forestil dig, du er Donald Trump. At du er til møde i Det Ovale Værelse med den britiske premiereminister Keir Starmer. Han fisker selvbevidst et Harry Potter-agtigt brev op fra inderlommen. Er det mon fra Dumbledore eller Sirius Black? No sir. Brevet er til dig, og det er fra Kong Charles af Storbritannien. Det er en invitation. En kongelig invitation til et officielt statsbesøg, som du er den første præsident til at få tilbudt for 2. gang. Kun dig. Mærk den boblende glæde i maven, som ellers kun melder sig, når du sætter dit navn på toppen af en guldbygning eller gaslighter dig til verdens vildeste job.

 

Hold fast i følelsen. Men nu er du ikke længere Præsident Snowflake. Du er tilbage i egen krop. Invitationen er ikke decideret kongelig, men stadig spændende for en topleder-lookalike som dig. Du kan vælge mellem slotslignende venues i Aarhus eller København. Temaet er toplederens kommunikation. 👇  

 

******
Verden har brug for voksne, der taget ansvar. Det gælder i politik, hvor Europa nu pludselig sidder alene ved voksenbordet sammen med Canada. Og det gælder i erhvervslivet, hvor vi har brug for at se, høre og mærke toplederen på San Pellegrino-kassen.

 

I Edelmann Trust Barometer, der er en global tillidsmåling med 32.000 respondenter, var der i 2024 for første gang større global tillid fra befolkningen til erhvervsledere og virksomheder end til myndigheder, politikere, medier og NGO'er. 62 pct. af respondenterne svarer "I expect CEOs to manage changes occurring in society, not just those occurring in their business".

Medarbejdere, kunder og andre stakeholdere forventer nu, at virksomheder og deres ledere tager et bredere samfundsansvar. Ikke blot i form af lækre ESG-rapporter fulde af verdensmåls-flueben. Men også ved kaffemaskinen, på townhalls og på sociale medier. Det stiller nye krav til moderne topledere, som nu skal kunne performe i mange forskellige arenaer. Hos Publico oplever vi det tydeligt, når vi arbejder på projekter inden for fx employer branding eller thought leadership; chefen skal kunne tegne virksomheden både indadtil og udadtil.

Hos Tesla oplever de lige nu bagsiden af at have en karismatisk topleder med en stor Maga-hat og et lillebitte selvværd.

Skærmbillede 2025-03-04 132748

Ovenstående er ikke en AI-genereret arketypisk topleder, selvom Publicos seniorrådgiver Thomas Mandrup godt kunne ligne sådan en. Thomas er til gengæld hovedtaler på seminarerne i Aarhus (19. marts) og København (26. marts).

Læs mere, og tilmeld dig (Aarhus eller København)

På seminarerne om toplederens kommunikation dykker Thomas ned i fire centrale discipliner, som ledere skal mestre for at få succes i 2025:
🗨️ Intern kommunikation
📣 Thought leadership på sociale medier
🎤 PR/presse
😱 Krisekommunikation

 

Seminaret er især henvendt til dig, der selv er leder, eller dig, som skal støtte og rådgive ledelsen som kommunikationsansvarlig. Publico arbejder primært med videnstunge B2B-virksomheder, og derfor vil der være en overvægt af eksempler herfra. 

 

Det var vist, hvad jeg vil belemre dig med i dag.

 

På vegne af team Publico
Venlig hilsen fra Uffe  

 

PS: Vi har ledige pladser i Publicos AI-netværk for kommunikatører. Netværket er for dig, der allerede er i gang (eller vil i gang) med at anvende kunstig intelligens i dit arbejde som kommunikatør, og som gerne vil være med på den seneste AI-udvikling i faget. 🤖

Skriv til Esben, hvis du vide mere om AI-netværket. 

 

PPS: Publico er lige blevet nomineret til Østjyllands bedste praktikvirksomhed. Så hvis du har et Gen Alpha-barnebarn, der snart skal i kommunikationspraktik, så kan du jo give hen et tip om praktikparadiset på havnen. 

Styrk din kommunes brand: Nye bosætningstrends i 2025 

freepik__upload__89314 (1)-2

Storbyens pulserende liv, forstædernes fabelagtige boliger eller pendlerlivets frihed: Hvad kendetegner danskernes flyttemønstre i 2025? Vi dykker ned i de største bosætningstrends anno 2025.

Læs artiklen om de seneste bosætningstendenser

B2B-branding: Så dyrt er det at være kedelig! 💸

image-png-Jan-28-2025-08-48-22-7782-PM

Et nyt studie sætter tal på, hvad vi måske godt havde på fornemmeren: Det betaler sig at være kreativ i sin markedsføring. Eller sagt på en anden måde: Det er dyrt at være boring. Esben gennemgår studiet 'The Extraordinary Cost of Dull' og giver dig enkle tips til at få kreativitet ind i din markedsføring.

Læs artiklen om, hvorfor det er dyrt at være kedelig

Tip en ekskæreste om Publicos nyhedsbrev
Newsletter_Contact(x2)

Det er os med klogere content 😉

Facebook
LinkedIn
X
Instagram
Websted
Publico_logo_neg

Publico Kommunikation, Balticagade 7, Aarhus C, DK 8000, Danmark, 86 19 72 15

Afmeld Administrer dine præferencer