Nyt om kommunikation & marketing fra Publico
Se i browser
Newsletter_Top(x2)

Go' tirsdag morgen til dig! ☕

 

'Alt, hvad der skal siges, er blevet sagt, men eftersom ingen lyttede efter, er det nødvendigt at sige det igen'. 

Med disse stjålne ord fra den franske forfatter André Gide som studentikost figenblad vil jeg gentage, at der er brug for klogere content, ikke mere content, i kommunikationsfaget. Ellers risikerer vi altså lort i maskinen.

Jeg læste forleden om en performance marketing-dude, der har fået sin GPT til at skrive 100 SEO-artikler på nul-komma-crap. Og den kummerlige vej kan man selvfølgelig godt gå nedad. Vi skal helt sikkert alle udføre vores opgaver klogere med AI-hjælp (I for one welcome our new robot overlords). Men jeg tror, man gør sit brand en kæmpe pandabjørnetjeneste, hvis man bare jokker prompt-speederen i bund og AI-udkommer flere steder, hyppigere med mere halvhjertet lort. Frem for at bruge mulighederne til at hæve IQ'en i sin kommunikation.

 

Du har muligvis også erfaret det, når du ser på jeres KPI-dashboard. Performance er gået ned, selvom indsatsen er status quo. Sådan ser billedet i hvert fald ud hos mange af vores kunder. Og hos os selv i Publico.  


Her kan du selvfølgelig godt vælge at sætte 100 virtuelle aber med enslydende bullshit-skrivemaskiner i gang med at sprøjte SEO-artikler ud, som var du en landmand med kvælstofknappen indstillet på fiskedød. Men hos Publico tror vi på klogere content og langsigtet branding som svaret på den aftagende performance i de kortsigtede forfængeligheds-metrikker, vi måske alle har jagtet lidt for enøjet. Fordi de kan måles.

 

Typer som Byron Sharp ('How brands grow'), Binet & Fields ('The long and the short of it...') og Mark Ritson ('Brand-building boost short-term sales') står altså klar med spytspand og ispose i vores ringhjørne. Just saying. 🤷‍♂️
 
***************************
Sååårt liiidårsjip er the shite i B2B-land. Alle vil gerne være thought leaders, men de fleste af os er snarere thought followers med uforløste lederambitioner. På vores næste seminar vil jeg zoome ind på en håndfuld danske B2B-thought leaders og give mit bud på, hvordan de har knækket koden til tankelederskab i deres nicher.  

En af pointerne er nemlig, at der findes mange veje til sååårt liiidår-nirvana, og at vi kan lære noget forskelligt af de forskellige rollemodeller, jeg stiller skarpt på. En af dem, som du garntrisser ikke kender, har knap 400.000 følgere på LinkedIn. 😦

 

Seminaret går ned i Aarhus torsdag den 24. oktober kl. 9-11. De første fanboys er allerede på vej mod Godsbanen med sovepose under armen. Knapheds-nudging, you know.

Skærmbillede 2024-10-07 144624
Læs mere, og tilmeld dig seminar om thought leadership

Indsatte jeg lige et billede af mig selv der?
Jepsi. Nogle dage er man bare nødt til at gøre alting selv. 

 

I øvrigt kan jeg anbefale følgende content-godbidder:  

📈 Hvad du (og jeg) kan lære af Warren Buffet om kommunikation

😇 Good-guy-virksomheder kan også opleve kommunikationskriser 🤖 Hent vores guide til at bruge ChatGPT's hukommelses-feature

🎬 3 tips til at udfolde din virksomheds brand på film

 

Det var vist det. 


På vegne af team Publico
Venlig hilsen fra Uffe  

PS: Hvis du arbejder med employer branding og savner sparring/inspiration, er der fortsat et par ledige pladser i mit netværk for begavede EB Masterminds. Vores næste møde er torsdag den 28. november. Kom nu med i hulen, Mulle! 🐌

 

PPS: Jeg er i humør til at udlodde 30 minutters gratis sparring på en aktuel kommunikations-problematik til to værdige nyhedsbrevslæsere. For tiden er jeg optaget af employer branding, kernefortælling, krisekommunikation, thought leadership og crossfit. Skriv en kortfattet mail, og overbevis mig om, at din problematik er så interessant, at du skal vinde en af de to 1:1-sessioner (som leveres hurtigst muligt efter efterårsferien).

Employer branding: Sådan lægger du en skarp strategi i 4 trin ❤️

image-png-Sep-11-2024-07-38-17-3468-AM

Du har overbevist ledelsen om, at employer branding er meget mere end lækre stillingsopslag og sporadisk LinkedIn-aktivitet. Men hvordan bygger du egentlig en sammenhængende employer branding-strategi fra bunden? Her får du vores trin-for-trin-guide til at sætte skub i processen.

Læs Kristians 4-trins guide til employer branding-strategi

Har du prøvet Googles nye podcast-tool? 🤖

Hvorfor er alle mon helt på røven over den nye feature, hvor Googles NotebookLM forvandler tørre baggrundsdokumenter til medrivende podcasts? 🎙️

Esben har analyseret Googles "opskrift" på den gode podcast - og har samlet resulatet i en CustomGPT.

1727088993047
Læs opslaget, og hent Esbens custom-GPT til podcast

5 gode grunde til at få styr på din virksomheds (B2B-)brand 🖐️

Kortsigtede salgsstrategier har skam deres berettigelse. Men hvis du også gerne vil svømme (og trives) i B2B-havet om fem eller 10 år, er du nødt til at have en strategi for dit brand.

 

Vi giver dig her fem væsentlige grunde til at prioritere det.

image-png-Sep-04-2024-07-13-54-3271-AM
Læs artiklen om 5 gode grunde til B2B-branding

Skærmbillede 2024-08-08 154311

Webinar: Få succes med employer branding


Hvis du missede vores juni-webinar om employer branding, kan du da bare trykke play og afspille det nu.

Se webinar om employer branding
thomas_liv_webinar_om_brandpositionering

Webinar om brand-positionering


På dette webinar kan du blive klogere på, hvordan du giver din virksomhed en tydeligere profil i markedet. 

Se webinar om brandpositionering

High five for at åbne – stort kram for at klikke!

Newsletter_Contact(x2)

Det er os med klogere content 😉

Facebook
LinkedIn
X
Instagram
Websted
Publico_logo_neg

Publico Kommunikation, Balticagade 7, Aarhus C, DK 8000, Danmark, 86 19 72 15

Afmeld Administrer dine præferencer