Cases

Phønix Tag Materialer - TV-kanal: Udvikling, produktion og distribution

Skrevet af Thomas Mandrup | Sep 25, 2023 2:28:25 PM

Du behøver ikke være professionel youtuber for at have seere, der abonnerer på din YouTube-kanal. Flere B2B-virksomheder ser potentialet i online-tv. Phønix Tag Materialers "Tagkanalen" er en af de B2B-tv-kanaler, der sender online.

 

Hvis du tror, at en tagpap-virksomhed ikke kan være youtuber, så skal du se at komme ind i kampen. Med direkte transmission fra Phønix Tag Materialers hovedsæde i Vejen sender tagpapproducenten byggefagligt tv, der styrker deres position som thought leader. Tagkanalen, der kan ses online på Phønix Tag Materialers hjemmeside og YouTube, formidler viden om tagpap og tage til arkitekter, bygherrer og tekniske rådgivere i byggebranchen.


 

 

"På Tagkanalen må fageksperter gerne nørde dybt i tagpap, men i en form, som er lettilgængelig for målgruppen. Det er muligt med tv-konceptet. Vi har fået rigtig god respons fra fagfolk, som er stødt på Tagkanalen online. Det går faktisk så godt, at vi kører videre med en sæson 2,” siger Kenneth Vraa, salgs- og marketingdirektør hos Phønix Tag Materialer.

I hvert tv-afsnit inviteres både interne og eksterne eksperter ind i studiet for at tale om byggefaglige emner relateret til tagpap og tage. Tv-kanalen har til formål at oplyse fagfolk, så de kan træffe et sikkert valg med tagpap til byggeriet.

Phønix Tag Materialer har allieret sig med Nikoline Dyrup Carlsen, arkitekt og partner i Spacon & X, som har værtsrollen på Tagkanalen. Med afsæt i hendes arkitekt-faglige viden og tv-erfaring stiller hun relevante spørgsmål til gæsterne og guider seerne gennem afsnittene.

 

 

Tagkanalen er langt fra ren produktsnak. På tv-kanalen bliver der givet gode råd til emner som korrekt projektering, dokumentation af bæredygtighed, vedligeholdelse og opbygning af tagterrasser og grønne tage, som alle er relevante fagemner inden for byggebranchen.

Temaerne giver Phønix Tag Materialer mulighed for at tale ind i de temaer og problematikker, der rører sig i byggebranchen og samtidig bringe egen forretning og tagpapprodukter i spil uden at tage sælgerhatten på.

På Tagkanalen bliver der leget med flere tv-genrer, og afsnittene er en kombination af how-to-videoer med en forklarende og instruerende facon, studieproduktioner med Q&A’s og reportager fra byggeprojekter. Med en redaktionsplan som udgangspunkt for indsatsen sikrer vi, at alle tv-afsnit er i overensstemmelse med strategien og taler ind i kerneforretningen.

 

 



Publicos rolle

Publico har stået for konceptudvikling, tv-tilrettelæggelse, manusproduktion, optagelse, videoredigering, contentproduktion og SoMe-distribution i forbindelse med Tagkanalen.

Teamet fra Publico går professionelt til opgaven. De er en behagelig sparringspartner og har et skarpt øje for videoproduktion. De er med fra start til slut – fra konceptbeskrivelse, planlægning af redaktionsplan, forinterview af eksperter og manusproduktion til optagelse, videoredigering og distribution på LinkedIn og Facebook.”

- Finn Jernø, Brand Manager hos Phønix Tag Materialer.


Resultater

På fire måneders online indsats har annonceeksponeringen været 960.000 på LinkedIn og Facebook. Videoannoncerne har fået 179.000 visninger og 7.700 kliks. Annoncerne har også drevet trafik til websitet med i alt 2.500 sessioner på de websider, der er relateret til Tagkanalen.

 

 


Er online-tv relevant for din virksomhed?

En online-tv-kanal er oplagt for dig, der ønsker at dele ud af din ekspertviden, opbygge relationer til branchefolk, drive trafik til dit website og opvarme leads.

Via internettet har brugerne mulighed for, når som helst og hvor som helst, at deltage i og følge en stribe af aktuelle temaer inden for deres business – og for din virksomhed ligger der et stort potentiale i at uddanne kunderne, så du kan blive deres trusted advisor.

Med en tv-kanal kan du formidle vigtig brancheviden til din målgruppe. Og du kan skille dig ud fra konkurrenterne med et format, som ikke ret mange andre gør brug af. Ovenikøbet i den allerbedste sendetid – når det passer målgruppen.


Fjernsyn for B2B

Vi ville være dårlige rådgivere, hvis vi uden videre forslog dig at outsource virksomhedens online-tv-kanal til Publico eller et andet bureau.

Det bedste vidensleder-indhold kommer nemlig fra videnslederens egen idéudvikling og ekspertviden. Men vi kan hjælpe dig godt i gang og lægge en plan for, hvilke temaer, formater og tv-genrer, der er relevante for dig og dit publikum. Publico har stor erfaring med online-video, film og tv-koncepter. Vi laver story board og manus, vi optager, og vi redigerer. Og vi hjælper gerne dig med en online-tv-kanal til din B2B-virksomhed.

Skriv blot til hejsa@publico.dk.

Vi tager det med video seriøst! Her kan du læse, hvordan vi har oprustet vores videoafdeling.