Vi hjalp med hele processen – fra manus og storyboard over produktion og speak til færdiggørelse af animationsfilmen, der er produceret som en ”Xplainer-film”, der forklarer, hvorfor kyllinger er et langt bedre alternativ end oksekød – set gennem klimabriller.
Kylling er en af de kødtyper, der har det mindste klimaaftryk. I animationsfilmen kan du se, hvordan det hænger sammen.
Vi producerede en informationsvideo med madinfluencer Mia Emilie Persson i et studie-setup, hvor hun forklarer, hvorfor klimabelastningen fra kylling er tættere på plantefars end på oksekød. Budskaberne understøttes af hjælpsomme grafikker.
Filmens rationelle argumenter om CO2-besparelser serveres på en letfordøjelig og appetitvækkende facon via en influencer med stor gennemslagskraft hos målgruppen.
Brugen af influenceren skaber autenticitet i filmen, og ved at Mia Emilie Persson delte indholdet på sine egne SoMe-platforme, øgede vi eksponeringsgraden og nåede ud til den yngre målgruppe.
Se videoen med madinfluencer Mia Emilie Persson og få inspiration til, hvordan du kan bringe flere grøntsager og lyst kød ind i din madlavning.
En catchy kyllingesang i en humoristisk musikvideo var et underholdende afbræk i kampagnen, og budskaberne var med til at skabe klang og væsentlighed hos den unge målgruppe.
Vi producerede musikvideoen i samarbejde med Dummy Entertainment, der har speciale i satire. De stod for konceptudvikling, udvikling og produktion af sang og skuespil, mens Publicos eget filmteam stod for optagelse og klipning af musikvideoen.
Se ROSE Kyllings musikvideo: Chick'n Crew feat. ROSE – "Kyllingevenner".